گروه: اخبار استان خبر: 118427 / تاریخ انتشار : 1398/3/12 ساعت : 12:07

نقش ‌روابط‌عمومی ادارات ارتباط‌ و پیوند با مردم‌، جامعه‌ و رسانه ها است‌/نیازمندی فعال شدن بهتر برخی روابط عمومی ها برای اطلاع رسانی خدمات

امروزه اهمیت‌ جایگاه ‌روابط‌عمومی ‌در توسعه هدف‌ها و فعالیت‌های‌ هر سازمان‌ یا نهاد اجتماعی‌، اقتصادی‌، فرهنگی‌ و سیاسی‌ در سطوح‌ گوناگون‌ (محلی‌، منطقه‌ای‌ و بین‌المللی‌) بر کسی‌ پوشیده‌ نیست‌. اکنون‌ شرایط‌ و ساختار جوامع‌ به‌ دنبال‌ تحولات‌ گوناگون‌ آنچنان‌ پیچیده‌ شده‌ است‌ که‌ تحقق‌ این‌ اهداف‌ و توسعه فعالیت‌های‌ هر سازمان‌ به‌ آسانی‌ میسر نخواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس امروز اهمیت‌ جایگاه ‌روابط‌عمومی ‌در توسعه هدف‌ها و فعالیت‌های‌ هر سازمان‌ یا نهاد اجتماعی‌، اقتصادی‌، فرهنگی‌ و سیاسی‌ در سطوح‌ گوناگون‌ (محلی‌، منطقه‌ای‌ و بین‌المللی‌) بر کسی‌ پوشیده‌ نیست‌. اکنون‌ شرایط‌ و ساختار جوامع‌ به‌ دنبال‌ تحولات‌ گوناگون‌ آنچنان‌ پیچیده‌ شده‌ است‌ که‌ تحقق‌ این‌ اهداف‌ و توسعه فعالیت‌های‌ هر سازمان‌ به‌ آسانی‌ میسر نخواهد شد.

 

 

این‌ در حالی ‌است‌که‌ وجود روابط ‌عمومی‌ مؤثر در سازمان‌ها و شرکت‌های‌ گوناگون ‌موجب‌ گسترش ‌فعالیت‌های‌ سازمان ‌از یک‌سو و جلب ‌افکار عمومی‌ از سوی‌ دیگر می‌شود.

 

برای‌روابط‌عمومی‌وظایف‌متعدد و متنوعی‌ از سوی‌ صاحبنظران‌ و دست‌اندرکاران‌ مطرح‌ شده‌ است‌، ولی‌ نکته جالب‌ توجه‌ در اکثر وظایف‌ و تعاریف‌ ارایه‌ شده‌، همان‌ بحث‌ ارتباط‌ و پیوند با مردم‌، جامعه‌ و رسانه ها است‌. 

 

از طرفی در عصر حاضر، با توجه‌ به‌ گسترش‌ فعالیت‌ها و پیچیدگی‌ خدمات‌ اقتصادی‌، رقابت‌ شدید در عرصه تولید و خدمات‌، گسترش‌ روزافزون‌ سازمان‌های‌ عرضه‌کننده کالا و خدمات‌، ارتباطات‌ بسیار فزاینده‌ و پیچیده‌ و بسیاری‌ از عوامل‌ دیگر، برقراری‌ ارتباط‌ سازمان‌ها با مردم‌ و توجه‌ به‌ دیدگاه‌ و خواسته افراد جامعه‌، ضروری‌ به‌ نظر می‌رسد. 

 

تصویر مرتبط

همچنین می‌توان‌ گفت‌ شرط‌ بقا و دوام‌ هر سازمان‌، داشتن‌ روابط‌ پویا، عمیق‌ و مؤثر با مراجعه‌کنندگان‌،جامعه و رسانه ها است‌.

 

با این‌ وصف‌ نقش‌ روابط‌عمومی‌ در گسترش‌ اهداف‌ و فعالیت‌های‌ سازمان‌ و برقراری‌ ارتباط‌ با توده‌های‌ مردم‌ بر کسی‌ پوشیده‌ نیست‌.

 

حال به برخی از شهرستان های استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد نگاهی میاندازیم و با کمی تحقیق مشاهده خواهیم کرد که مطالب ذکر شده با واقعیت در تضاد است.

 

اکنون‌ اکثر سازمان‌ها و مؤسسات‌ در شرایطی‌ به‌سر می‌برند که‌ باید به‌ تقاضاهای‌ روزافزون‌ شهروندان‌ آگاه‌، تشکل‌های‌ علمی‌، گروه‌های‌ ذینفع‌، نهضت‌های‌ اجتماعی‌، مطبوعات‌، وسایل‌ ارتباط‌ جمعی‌ و غیره‌ پاسخگو باشند.

 

نتیجه تصویری برای روابط عمومی

در ادامه میطلبد که روابط عمومی برخی ادارات و نهادات فعال تر شوند و طی ارتباطی با مردم و جامعه و همچنین رسانه ها بتوانند در تکریم ارباب رجوع و اطلاع رسانی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی را ایفا کنند.

 

 

انتهای پیام/

تبلیغات سروش زیر خبر
کلیدواژه
نظرات | 0 نظر
captcha
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به “ صبح زاگرس” ما می باشد.