
آمار مرگومیر ناشی از تصادفات رانندگی در کهگیلویه وبویراحمد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایشیافته و این مسئله بیانگر به صدا درآمدن ناقوس مرگ در جادههای استان است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» کهگیلویه و بویراحمد همچنان در احداث و بهسازی جادههای اصلی مانده و روزانه خانوادههای زیادی در جادههای ناایمن داغدار میشوند و بررسیها نشان میدهد ۱۶۸ نقطه حادثهخیز در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد که باید برای اصلاح آنها برنامهریزی کرد.
رقص مرگ در جادههای کهگیلویه وبویراحمد
آمار مرگومیر ناشی از تصادفات رانندگی در کهگیلویه وبویراحمد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایشیافته و بیانگر به صدا درآمدن ناقوس مرگ در جادههای استان است،تصادفاتی سریالی که بعضاً در مناطقی صورت میگیرد که خودشان بهعنوان نقاط حادثهخیز از آنها یاد میشود.
باید بدانیم که بسیاری از جادههای استان کهگیلویه وبویراحمد به دلیل شرایط خاص توپوگرافی و خاص کوهستانی در دل کوهها کشیده شده که دقت بالای رانندگان در هنگام رانندگی را میطلبد و البته بررسی آمار تصادفات نشان از عدم احتیاط رانندگان و ناایمن بودن راههای مواصلاتی را به عینه نشان داده است و درواقع روزانه خانوادههای زیادی را داغدار میکند.
جادههای که جان میگیرند!
از مجموع 6 هزار و 800 کیلومتر راههای استانی در کهگیلویه وبویراحمد، میزان 184 کیلومتر چهار خطه، 506 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 192 کیلومتر راه فرعی و مابقی راههای روستایی است و بر اساس آمارها این استان بالغبر یک هزار و 500 کیلومتر نقاط حادثهخیز داشته و دارای بیش از 40 گردنه خطرناک است.
حوادث مرگبار و تلخ تصادفات جادهای در کهگیلویه وبویراحمد همیشه وجود داشته و بار ها از سوی رسانهها موردنقد قرارگرفته است چنانکه بهطور میانگین هر 2 روز یکبار شاهد وقوع حوادث تلخ جادهای بوده و افراد زیادی در جادههای استان جان خود را از دست دادند.
کمربندی یاسوج تا قتلگاه چرام به دهدشت
کمربندی یاسوج یکی از جادههای پرخطر استان و به جاده مرگ معروف بوده که به دلیل عرض بسیار کم آن همواره محل بروز تصادفات خسارتبار سنگین و دردناکی شده است و مسئولان استانی با دوبانده کردن محدوده 20 کیلومتری از این جاده تا حدودی بار تصادفات در این محور پرترافیک را کاهش دادند و از سوی دیگر جاده مواصلاتی دهدشت به چرام نیز به قتلگاهی تبدیلشده که هرزگانی خبرهای منجر به فوت و تصادفات هولناک آن را میشنویم.
رقص مرگ در جادههای کهگیلویهوبویراحمد
باید بدانیم که همیشه جاده مقصر نیست و بلکه تخطی از سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و بیاحتیاطی ازجمله دلایل مشخصشده از سوی پلیس برای تصادفات بوده و در بحث تصادفات جادهای سه عامل انسانی، جاده و نیز وسیله نقلیه نقش دارد و عامل انسانی عمده دلیل بیش از 95 درصد از تصادفات در این استان است.
از سویی دیگر استفاده از وسایل نقلیه نسبت به میزان جمعیت در کهگیلویه وبویراحمد در سالهای گذشته بشدت افزایشیافته و این عامل به دلایل متعدد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی سبب بروز تخلفات و تصادفات درونشهری و برونشهری بیشماری شده است.
با توجه به وضعیت خاص و توپوگرافی استان کهگیلویه وبویراحمد بهعنوان قسمتی از زاگرس مرکزی، این دیار خود دارای راههای اصلی درجهیک بوده که باوجود ترافیک سنگین، خودروهای سواری و ماشینهای سنگین حمل کالا در این جاده باعث مشکلاتی ازجمله تصادفات جانی و مالی شده است.
تصادفی که آژیر خطر را به صدا درآورد
حال در روزهای گذشته شاهد یک تصادف هولناک در جاده مواصلاتی دهدشت به چرام بودیم، سانحهای که باعث کشته شدن چندین تن از همنوعانمان شد.موضوعی که باعث شده در این زمینه و رعایت نکردن برخی ایمنیها جادهای و برطرف کردن مناطق پرخطر شهری مدعیالعموم وارد این قضیه شود.
از سویی دیگر در روزهای گذشته شاهد حسینی پور معاون پارلمانی رئیسجمهور شهید و بازدید .وی از برخی مناطق پرخطر جادهای در دست اقدام بودیم؛ اما سؤال اصلی اینجاست که چرا همچنان مناطق پرخطر جاده کهگیلویه وبویراحمد همچنان بلاتکلیف ماندهاند؛ همچنین در این زمینه هنر مسئولان امر برای زدودن این مشکلات چه بوده است،چه راهکاری مسئولان برای این مشکلات در نظر گرفتهاند، اینها سئولهایی است که مردم این دیار خواهان جواب دادن مسئولان در راستای آن هستند.
باید بدانیم که تردد در جادههای استان کهگیلویه وبویراحمد به دلیل گردشکرپذیر بودن و همچنین قرار گرفتن بین استانهای بزرگی همچون فارس، خوزستان و اصفهان و اتصال جنوب به مرکز کشور روزبهروز در حال افزایش بوده که این افزایش تردد در کنار جادههای ناایمن بر تلفات ناشی از تصادفات افزوده است.
انتهای خبر/
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!
- صلح و سازش پس از سالها در بهمئی
- هندوانه کشاورزان کهگیلویه درحال خراب شدن است
- وقوع زمینلرزه ۴/۹ ریشتری در دهدشت
- آمریکا در برابر ایران اشتباه محاسباتی کرد
- رئیس جدید دانشگاه یاسوج معارفه شد
- شهری بدون داروخانه در کهگیلویهوبویراحمد
- پخت نان بیکیفیت در تنور نظارت مسئولان
- گره کور بلوار معروف یاسوج باز شد
- فرمانده جدید سپاه فتح معارفه شد+ تصاویر
- خصوصی بودن پتروشیمی ستاره گچساران
- آبیهای بهمئی به خیابان ریختند
- نرخهای نجومی در آبشار یاسوج
- کافههای پارک آبشار تعطیل شدند
- جشن فارغالتحصیلی یا مراسم عروسی
- روستاهایی که در بهمئی سخت نفس میکشند
- همایش تجلیل از مقام معلم در بهمئی
- بهرامی به استقبال تاجگردون در ورودی سیسخت میرود!
- پارک جنگلی یاسوج؛ بهشت گمشده زاگرس
- محصولات روی زمین مانده؛ مسئولان باشت کجایند؟
- افزایش افسارگسیخته قیمت میوه در گچساران
- برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در بهمئی
- ستاره یاسوجی به پرسپولیس پیوست
- توصیه «ضدمافیایی» امامجمعه گچساران+ تصاویر
- آغاز پویش «نذر قربانی» در گچساران
- تلاش برای احیای جنگلهای سوخته لنده
- دهستان کوخدان دنا میزبان شهدا شد+ تصاویر
- جهش اقتصادی استان با بهرهبرداری از ظرفیتهای نهفته
- قلب زاگرس در محاصره چکشهای سدسازی ماندگان
- زخم خودیها بر پیشرفت کهگیلویهوبویراحمدیها در کشور
- حل مشکلات در ملاقات چهرهبهچهره
- اهدای جهیزیه به ۵۰ زوج نیازمند
- سهمخواهی مرز باریک میان مطالبهگری و تخریب
- یاسوج در محاصره زمینخواران خرد!
- بخشداری مرکزی بویراحمد رفتنی شد
- امامخمینی (ره)؛ احیاگر اسلام ناب در عصر تاریکیها
- کهگیلویهوبویراحمد در آستانه بحران سالمندی
- دستگیری کلاهبردار با شگرد فیشینگ در کهگیلویه
- دوندههای ایرانی متهم به تجاوز جنسی شدند
- بازار میوه یاسوج از کنترل خارج شد
- در بحران، آرامش بخش باشیم نه اضطرابآفرین!
- امام (ره)؛ تلفیق صلابت و رحمت در تاریخ
- «خداوند لکلکها را دوست دارد»
- تداوم راه امام(ره) در تبعیت از رهبری است
- سارق مسلح جواهرات در دام پلیس
- مکتب امام (ره) الگوی تعالیبخش و تحولآفرین جهانی
- انتصاب یک کهگیلویهوبویراحمدی در شرکت نفت کارون
- آمادگی سپاه برای کمک به توسعه لنده
- رتبه جدید کهگیلویه و بویراحمد در شاخصهای امنیت
- سفر فرمانده سپاه فتح به شهرستان اولینها+ تصاویر
- تاکید استاندار کهگیلویهوبویراحمد بر احیای کشتارگاه یاسوج
- مشاهده بیشتر