
لاین اول پل سوم بشار به دلیل نبود برخی از زیرساختهای مهم به یکی از پر تصادفترین محورهای شهر یاسوج شده و بر اساس معماری آن این پل مسیر خروجی ندارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که نام پایتخت طبیعت ایران را یدک میکشد، این روزها با مشکلات زیادی روبهرو بوده و هرروز بر تراکم جمعیت آن افزوده میشود و طبق آمار یکی از چهار شهر اول کشور در بحث مهاجرتپذیری به شمار میرود.
امروز باید نام پایتخت طبیعت ایران بر شهر یاسوج را مدیون طبیعتی دانست که کمکم با بَخل بسیاری از دلالان با تبر بیرحم در حال نابودی است و هرروز شاهد سر برآوردن باغ و ویلاها در دل طبیعت آن هستیم.
بر اساس برآوردها زیرساختهای فعلی در شهر یاسوج بهعنوان مرکز استان چهارفصل با حجم عجیب حاشیهنشینی در چهار طرف این شهر بیشک در درازمدت جوابگو نبوده و اگر چارهای اندیشیده نشود باید شاهد بحرانهای زیادی در دل این شهر باشیم.
آینده خطرآفرین ترافیکی شهر یاسوج
همین مسئله باعث شده که امروز شهر یاسوج به مسئلهای مهم به نام ترافیک دستوپنجه نرم کند، ترافیکی که برخی از مشکلات آن از نبود زیرساخت و افتتاح پلهای متعدد نیز نتوانسته است آن را درمان کند.
هرچند پل سوم بشار یاسوج بعد از گذشت دو دهه هنوز رفع عیب نشده و بهصورت کامل مورد افتتاح و بهرهبرداری قرار نگرفته است بارز هم افتتاح نیمهکاره آن نیز باعث شده که در طی چند سال اخیر این منطقه به یکی از پرترافیکترین و حتی پر تصادفترین مکانهای شهر یاسوج تبدیل شود.
27 خردادماه 97 قریب پنج سال پیش فاز اول پل سوم بشار بعد از 17 سال از آغاز عملیات اجرایی آن مورد بهرهبرداری قرار گرفت ولی در کمتر از پنج ماه با مشکلاتی ازجمله ریزش بخشی از پل روبهرو شد و هرازگاهی زخمهای تاولزدهای از این پروژه نمایان میشود.
حال بعد از پل سال باید بدانیم که این پل مسیر خروجی ندارد و لاین آن بازهم با چراها و مشکلات زیاد دستوپنجه نرم میکند و راهی برای تکمیل آن نیست.
باید به سیر تاریخی این پل هم اشاره کرد که عملیات اجرایی پل سوم بشار یاسوج به طول130 متر و با دو باند رفتوبرگشت با عرض 11 متر باهدف کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج در سال 82 آغاز و فاز نخست آن در خردادماه 97 افتتاح شد،افتتاحی که همچنان ناقص برجایمانده است.
به گفته احمدی کیش پُل سوم بشار یاسوج از پُلهای پرتردد این شهر بوده که مشکل بار ترافیکی بالایی را تاکنون حل نکرده است.
پل سوم بشار خروجی ندارد؟
بنا به گفتههای رئیس شورای شهر یاسوج ، این پل مسیر خروجی ندارد و هنوز هم این پا بعد از پنج سال افتتاح لاین خروجیاش تکمیلنشده که این مسئله جای سئولهای متعددی را بر ذهنها گذاشته است.
فرشید احمدی کیش در ادامه با انتقاد از افتتاح طرح نیمه کاره پل سوم بشار در گذشته از سوی مسئولان امر گفت:امروز ما فقط ترافیک را از پل اول و دوم به میدان آریوبرزن انتقال دادهایم و این مشکلات درزمینهٔ ترافیک که حلنشده است هیچ، بلکه این مشکل نیز چند برابر شده است.
وی ادامه داد:سؤال ما از مسئولان اجرایی این است که چرا این مسئولان در زمان گذشته این پل را با باری از مشکلات و اینهمه معضل افتتاح کردهاند.
با نامه و تلفن حل نمیشود!
رئیس شورای شهر یاسوج ابراز کرد: این مشکلات با یک نامه و یک تلفن حل نمیشود، حل این مشکلات از جمله ترافیک شهر یاسوج باید از ریشه حل شود، باید بدانیم باوجوداین مشکلات زیرساختی شهر یاسوج در آینده با مشکلات زیادی روبه رو میشود و در آینده نمیتوان خوشبین به مسائل ترافیکی آن بود.
احمدی کیش تصریح کرد:در یک ماه اخیر چند بار به استاندار نامه زده ایم و وی را دعوت به صحن شورا کردیم تا بتوانیم به مشکلات ترافیکی شهر ورود کنیم و این مسائل را رفع رجوع کنیم.
وی با انتقاد از بعضی بی مهری از سوی استانداری نسبت به شورای شهر یاسوج گفت: متأسفانه رئیس دفتر استاندار حتی جواب ما و حتی گوشیهای اعضای شورا را نمیدهد.
رئیس شورای شهر یاسوج با تأکید براینکه حل مشکلات شهر یاسوج از عهده شورای شهر و شهرداری خارج است، ابراز کرد: این مشکلات نیاز ورود مسئولان استانی است و مشکلات ترافیک فقط از سوی شهرداری و شورای شهر حلوفصل نمیشود.
احمدی کیش ادامه داد: باید به صارحت بگوییم به آینده شهر یاسوج درزمینهٔ ترافیک نباید خوشبین باشیم و باید بدانیم با این روشها با مشکلات زیادی روبهرو خواهیم شد.
پنجاه سال از عمر این پل میگذرد!
باید بدانیم بیش از پنج دهه از احداث پلهای اول و دوم بشار میگذرد و این پلها بر اساس نظر کارشناسان عمرشان به پایان رسیده و احداث پلهای جدید برای اتصال یاسوج به دیگر مناطق بسیار حیاتی و مهم است.
پروژه لاین دوم بشار یکی از پروژههای مهم در کمربندی یاسوج به سمت اکبرآباد و علیآباد بوده که هنوز بعد از قریب پنج سال از افتتاح لاین اول پل سوم بشار، لاین دوم این پروژه همچنان در بلاتکلیفی بوده و خبری از احداث و به تکمیل رساندن آن به گوش نمیرسد.
هرچند یک لاین این پل افتتاحشده ، اما همچنان به دلیل نبود برخی از زیرساختهای مهم به یکی از پر تصادفترین محورهای درونشهری از آن یاد میشود و به گفته مسئولان یک مسیر رفتوبرگشت این حجم از تردد را نمیپذیرد.
به گفته برخی از مسئولان و کارشناسان، آنها برای افتتاح این پل موافق نبودهاند و فقط براثر فشار های مسئولان شهرستانی و استانی درگذشته این پل را افتتاح کردهاند.
گفتنی است رودخانه بشار از میان شهر یاسوج میگذرد و این شهر که جمعیت آن به بالای 300 هزار نفر هم میرسد را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده است که بیش از ۴۵ سال پیش دو پل برای اتصال کردن سر رود شمالی و سر رود جنوبی این شهر بر روی آن ساخته شد که در طی دهههای گذشته دیگر جوابگوی بار ترافیکی آن نبوده و پایههای آن در حال تخریب شدن هستند.
انتهای پیام
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!
- بانوی گمشده یاسوجی در اهواز پیدا شد
- جزئیات تغییر رسمی ساعت کشور در سال ۱۴۰۴
- یک کهگیلویه وبویراحمدی فرمانده انتظامی رامهرمزشد
- ویژهبرنامههای تلویزیون در ماه رمضان
- مدیرکل ثبت اسناد و املاک معرفی شد
- آخرین خبر از تعطیلی سهشنبه در کهگیلویهوبویراحمد
- سامانهپربارش تا کی در کهگیلویه وبویراحمد فعال است
- یک کهگیلویهوبویراحمدی گزینه ریاست بانک مرکزی
- تغییر فرمانده انتظامی کهگیلویهوبویراحمد
- اعطای بالاترین نشان پزشکی به پزشک کهگیلویهوبویراحمدی
- همتی در جنجالسازی موفق بوده یا پستهای مدیریتی؟
- شوک سرمربی جدید اینتر به طارمی
- پل تنگ کبوتری مهریان در مسیر توسعه
- نقش هوشمندسازی در افزایش امنیت شهرستان لنده
- تکمیل مجتمع فرهنگی یاسوج در اولویت دولت است
- «سد کوثر»؛ ثمره راهبردی سفر رهبر انقلاب+ تصاویر
- سایه تاریکی بر بلوار «بهمنبیگی» گچساران+ تصاویر
- برپایی نمایشگاه کتاب و عکس در بهمئی
- ذبح 13 رأس گوسفند در پویش نذر قربانی
- آتش به جان ارتفاعات تنگسریز بویراحمد افتاد
- مشاهده بیشتر